Polscy przedsiębiorcy polecają Niemcy jako kierunek ekspansji zagranicznej.

Polscy przedsiębiorcy cenią rynek niemiecki – taki wniosek płynie z badań Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej. Badanie polskich firm w Niemczech

Polscy przedsiębiorcy cenią rynek niemiecki – taki wniosek płynie z badań Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej.

Badanie polskich firm w Niemczech („Niemcy w ocenie firm polskich obecnych za Odrą”), przeprowadzone zostało w styczniu 2016 r. Przepytano przedstawicieli około 70 polskich podmiotów gospodarczych, funkcjonujących na rynku niemieckim.

Celem badania była ocena niemieckiej koniunktury gospodarczej oraz warunków prowadzenia biznesu przez przedstawicieli polskich firm działających w Niemczech.

W Niemczech działa już około 1500-1700 firm z polskim kapitałem.

Najczęstszą motywacją ekspansji na niemiecki rynek jest uzyskanie dostępu do nowych rynków i klientów. Wskazuje na to aż 79% procent respondentów.

Jedna trzecia badanych uznała, że polski rynek jest za mały i aby dalej się rozwijać muszą wychodzić z inwestycjami za granicę.
Taki sam odsetek pytanych osób uznał za istotne wiarygodność i rzetelność niemieckiego rynku.

Polscy przedsiębiorcy działający w Niemczech najbardziej zadowoleni są z przewidywalności polityki gospodarczej, infrastruktury transportowej, komunikacyjnej, IT i energetycznej oraz dyscypliny płatniczej kontrahentów. Cenią sobie również przejrzystość systemu zamówień publicznych i nastawienie administracji publicznej, wliczając w to instytucje podatkowe.

Największym minusem, według respondentów, niemieckiego rynku pracy są koszty pracy.

Większość polskich firm w Niemczech jest przekonanych o słuszności dokonanej kiedyś decyzji i zapewne będzie rozwijać działalność na rynku niemieckim. Aż 96% przedsiębiorców deklaruje, ze ponowiłaby wybór Niemiec jako lokalizacji dla swojej inwestycji.

Źródło: ahk.pl

Chcesz zaoszczędzić na kupnie samochodu

Twoje oszczędności mogą sięgać nawet 40 tysięcy euro przy zakupie samochodu

Sprawdź ofertę OXYDIA AUTO

Spółki w Niemczech - baza wiedzy

Dowiedz się więcej na temat wariantów spółek dostępnych w Niemczech, czym się różni spółka UG od GmbH, etc

Jak założyć spółkę w Niemczech

Prowadzenie firmy w Niemczech nie różni się znacząco od takiej działalności w Polsce. Firmę trzeba zarejestrować co wiąże się z otrzymaniem numeru identyfikacji podatkowej, należy założyć konto w banku, prowadzić księgowość i płacić podatki.

Czytaj dalej

Czy się różni niemiecka spółka UG od spółki GmbH

UG - Unternehmergesellschaft nie jest nowym rodzajem spółki, a jedynie początkową formą GmbH, która nie wymaga wnoszenia kapitału początkowego w wysokości 25 tysięcy euro.

Czytaj dalej