Polscy przedsiębiorcy cenią rynek niemiecki – taki wniosek płynie z badań Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej. Badanie polskich firm w Niemczech
Zobacz też:
Rejestracja i sprzedaż spółek
Usługi finansowe
Twój E-sklep w Niemczech
Nieruchomości dla firm w Niemczech
Inne usługi dedykowane
Rejestracja czy zakup spółki - wady i zalety
Jak założyć spółkę w Niemczech
Czym się różni niemiecka spółka UG od spółki GmbH
Polscy przedsiębiorcy polecają Niemcy
Polscy przedsiębiorcy cenią rynek niemiecki – taki wniosek płynie z badań Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej.
Badanie polskich firm w Niemczech („Niemcy w ocenie firm polskich obecnych za Odrą”), przeprowadzone zostało w styczniu 2016 r. Przepytano przedstawicieli około 70 polskich podmiotów gospodarczych, funkcjonujących na rynku niemieckim.
Celem badania była ocena niemieckiej koniunktury gospodarczej oraz warunków prowadzenia biznesu przez przedstawicieli polskich firm działających w Niemczech.
W Niemczech działa już około 1500-1700 firm z polskim kapitałem.
Najczęstszą motywacją ekspansji na niemiecki rynek jest uzyskanie dostępu do nowych rynków i klientów. Wskazuje na to aż 79% procent respondentów.
Jedna trzecia badanych uznała, że polski rynek jest za mały i aby dalej się rozwijać muszą wychodzić z inwestycjami za granicę.
Taki sam odsetek pytanych osób uznał za istotne wiarygodność i rzetelność niemieckiego rynku.
Polscy przedsiębiorcy działający w Niemczech najbardziej zadowoleni są z przewidywalności polityki gospodarczej, infrastruktury transportowej, komunikacyjnej, IT i energetycznej oraz dyscypliny płatniczej kontrahentów. Cenią sobie również przejrzystość systemu zamówień publicznych i nastawienie administracji publicznej, wliczając w to instytucje podatkowe.
Największym minusem, według respondentów, niemieckiego rynku pracy są koszty pracy.
Większość polskich firm w Niemczech jest przekonanych o słuszności dokonanej kiedyś decyzji i zapewne będzie rozwijać działalność na rynku niemieckim. Aż 96% przedsiębiorców deklaruje, ze ponowiłaby wybór Niemiec jako lokalizacji dla swojej inwestycji.
Źródło: ahk.pl
Twoje oszczędności mogą sięgać nawet 40 tysięcy euro przy zakupie samochodu
Sprawdź ofertę OXYDIA AUTODowiedz się więcej na temat wariantów spółek dostępnych w Niemczech, czym się różni spółka UG od GmbH, etc
Prowadzenie firmy w Niemczech nie różni się znacząco od takiej działalności w Polsce. Firmę trzeba zarejestrować co wiąże się z otrzymaniem numeru identyfikacji podatkowej, należy założyć konto w banku, prowadzić księgowość i płacić podatki.
Czytaj dalejUG - Unternehmergesellschaft nie jest nowym rodzajem spółki, a jedynie początkową formą GmbH, która nie wymaga wnoszenia kapitału początkowego w wysokości 25 tysięcy euro.
Czytaj dalej